fredag 18 november 2016

Slutat snusa!

Jag har äntligen kastat en av mina laster av mig. Jag har nämligen slutat snusa för ca 15 minuter sedan.

Lättad? Nej - tvärtom - orolig!


Kära vänner... Adjö.


Den ekonomiska effekten kan ju bli betydande över tid (eftersom det tog mig en sekund att sluta blir effekten kanske större än att spara 8,5 miljoner på en halvtimme!), men så även reduktionen i livskvalitet är jag rädd.

De närmaste dagarna överväger nog det negativa sentimentet, men jag får försöka vara stark för framtida vinnings skull.

Jag hoppas att ni som läser detta ägnar en eller annan vacker tanke åt den tuffa tid er stackars lille bloggare nu befinner sig i.

10 kommentarer:

  1. Slutade själv dricka energidryck för drtgt 6månader sen. Ett beroende jag hade i många år. Insåg att det var varken bra för hälsan eller ekonomin. Var jobbigt första månaden lite nedstämd och något saknades. Nu är jag lycklig spar pengar och saknar det inte alls. Man måste tänka långsiktigt om en förändring ska ske. Lycka till mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra att du lyckades tabdig ur ditt beroende. Tack för de uppmuntrande orden.

      Radera
  2. Vad glad jag blir när jag läser att du valt att sluta snusa, och tänk vad glad du kommer vara när du om ett par år inser hur mycket du faktiskt har sparat genom detta kloka val! :-)

    Kört hårt och stort lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu är inde detta en ekonomisk fråga, men visst kommer jag att spara en hel del på detta.

      Tack för lyckönskning.

      Radera
  3. Grattis till beslutet!

    Du borde starta en portfölj, typ snusportföljen. Så lägger du in de pengar du skulle lagt på snus där. Kanske kan fungera som motivation att se alla pengar växa? :)

    Mvh / Frihetsmaskinen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack.

      Snusportfölj? Ja, det är ingen dum idé. Det skulle faktiskt kunna vara lite motiverande. Om portföljen går bra kan jag ju verkligen säga att läget är "fint som snus". :-)

      Radera
    2. Haha, jag gillar idén kring en snusportfölj! Vad sägs om att låta Swedish Match vara ett av innehaven? Eller blir det någon typ av dubbelmoral?

      Jag hoppas att uppsägningen av snuset går förhållandevis smärtfritt, lycka till!

      //Humankapitalisten

      Radera
    3. Jag tänkte också på Swedish Match (sjuk tanke, men inte ensam om detta glädjande nog), men det vore kanske att utmana ödet lite väl mycket. :-)

      Radera
  4. Kör på! Vinsterna är enorma!

    Ägnar dig såväl en som två tankar denna novemberhelg!

    /Sofokles

    SvaraRadera